Co-teaching

Introduktion til co-teaching og de grundlæggende principper i metoden.

Co-teaching som metode og samarbejdsform er en anerkendt og evidensbaseret tilgang til at udvikle inkluderende læringsmiljøer. Når der co-teaches samarbejder 2 professionelle ligeværdigt om at planlægge, gennemføre og evaluere undervisningen. Undervisningen organiseres i 6 forskellige strukturer, som skaber variation til gavn for alle elevers faglige og sociale deltagelsesmuligheder.

I København er co-teaching en del af skolernes praksis i arbejdet med at udvikle inkluderende læringsmiljøer. Skolerne arbejder ud fra principper om at:

  • 2 professionelle er ligeværdige i planlægning, gennemførelse og evaluering af co-teaching 
  • De 2 professionelle deler ansvaret for alle elever
  • Begge professionelle får sat deres kompetencer i spil
  • De seks strukturer og elevgrupper varieres efter de faglige og sociale mål for undervisningen
  • Elevernes perspektiver medtænkes i planlægning og evaluering af co-teaching
  • Co-teaching skal skabe faglige og sociale deltagelsesmuligheder for alle.

Materialer til arbejdet med co-teaching

Co-teaching på skoler i København

Video Url

Kontakt

Michala Holm Faber

Michala Holm Faber

Emma Karolina Blomqvist

Emma Karolina Blomqvist